هر درایو با هر برندی شامل دو قسمت اصلی می باشد:

۱- برد تغذیه (Power Board)، برد زیرین درایو
۲- برد فرمان (Regulation Card)، برد یا کارت های بالایی درایو

برد فرمان معمولا شامل سه بخش می باشند:

۱- قسمت ورودی خروجی I/O Section
۲- قسمت اصلی Main Section (CPU)
۳- قسمت انکودر Encoder Section (در صورت Close Loop بودن)

بردهای تغذیه شامل سه قسمت اساسی پل دیود، IGBT و سوئیچینگ هستند.

تمامی درایو ها می بایست دو ترمینال مثبت آن ها به هم پل باشد. به طور مثال می بایست در درایو DELTA دو ترمینال +۱ و +۲ و به همین ترتیب در سایر درایو ها ترمینال های مورد نظر به هم پل باشند. در غیر این صورت درایو با وجود سالم بودن و ورود برق سه فاز، روشن نخواهد شد.

در صورت وصل برق سه فاز به درایو و روشن نشدن، ابتدا از وصل بودن سیم رابط (سیم توسی رنگ) بخش تغذیه با بخش فرمان درایو و پل بودن دو ترمینال مثبت اطمینان حاصل نمایید.
سپس مقدار ولتاژ AC سه فاز R,S,T یا L1,L2,L3 چک شود. در انتها پس از اطمینان از صحت دو مرحله قبل، مقدار ولتاژ DC بین ترمینال + و – درایو را با ولت متر اندازه بگیرید. این مقدار می بایست برابر با ۵۶۰ VDC باشد. در صورت وجود ولتاژ ۵۶۰ VDC بین پایه های مثبت و منفی قسمت سوئیچینگ برد تغذیه دچار مشکل شده است. اما در صورتی که ولتاژ بین ترمینال های مثبت و منفی وجود نداشته باشد، باید با انجام تست های زیر از سالم بودن یا نبودن پک های IGBT و پل دیود و برک درایو مطمئن شوید:

فروش - قیمت - اینورتر - دلتا - نیشابور - خراسان رضوی - فروشگاه - اینترنتی چترا - لیست - دلتا
نمای داخل اینورتر

تست پل دیود

برای تست پل دیود، ابتدا مولتی متر را روی حالت تست دیود قرار دهید، سپس پراب مشکی را روی ترمینال مثبت (حتما از وصل بودن دو ترمینال مثبت درایو مطمئن باشید) و پراب قرمز را به ترتیب روی ترمینال های L1,L2,L3 یا R,S,T قرار دهید. این سه مقدار باید برابر با هم و به طور تقریبی برابر با ۰٫۳ تا ۰٫۵ باشد. حال پراب ها را برعکس قرار داده، یعنی پراب قرمز روی ترمینال مثبت و پراب مشکی به ترتیب روی ترمینال های مذکور، در این حالت مولتی متر می بایست مقداری متغیرِ افزایشی که در انتها صفر می شود را نشان دهد.

حال پس از انجام تست اولیه، پراب قرمز را روی ترمینال منفی و پراب مشکی را به ترتیب روی ترمینال های L1,L2,L3 یا R,S,T قرار دهید. این سه مقدار باید برابر با هم و به طور تقریبی برابر با ۰٫۳ تا ۰٫۵ باشد. حال پراب ها را برعکس قرار داده، یعنی پراب مشکی روی ترمینال منفی و پراب قرمز به ترتیب روی ترمینال های مذکور، در این حالت نیز مولتی متر می بایست مقداری متغیرِ افزایشی که در انتها صفر می شود را نشان دهد.
در غیر این صورت پل دیود دچار مشکل شده است.

تست برک

برای تست برک، پس از قرار دادن مولتی متر روی حالت تست دیود، پراب مشکی را روی ترمینال مثبت و پراب قرمز را روی ترمینال (Brake) BR قرار دهید. این مقدار می بایست عددی بین ۰٫۳ تا ۰٫۵ (معمولا برابر ۰٫۴۶۰ تا ۰٫۴۸۰) باشد. سپس پراب ها را برعکس قرار داده، یعنی پراب قرمز روی ترمینال مثبت و پراب مشکی روی ترمینال BR، در این حالت مولتی متر می بایست مقداری متغیرِ افزایشی که در انتها صفر می شود را نشان دهد.

حال پس از انجام تست اولیه، پراب قرمز را روی ترمینال منفی و پراب مشکی را روی ترمینال (Brake) BR قرار دهید. این مقدار می بایست عددی حدوداً، ۱٫۸ باشد. سپس پراب ها را برعکس قرار داده، یعنی پراب مشکی روی ترمینال منفی و پراب قرمز روی ترمینال BR، در این حالت مولتی متر می بایست مقداری متغیرِ افزایشی که در انتها صفر می شود را نشان دهد.

در غیر این صورت چاپر برک (Brake Chopper) دچار مشکل شده است و احتمالا مسیر بین ترمینال منفی و BR اتصال کوتاه شده است.

تست IGBT

مانند مراحل قبل پس از قرار دادن مولتی متر روی حالت تست دیود، برای تست قسمت IGBT ابتدا پراب مشکی را روی ترمینال مثبت (حتما از وصل بودن دو ترمینال مثبت درایو مطمئن باشید) و پراب قرمز را به ترتیب روی ترمینال های خروجی موتور W و V ،U قرار دهید. این سه مقدار باید برابر با هم و به طور تقریبی برابر با ۰٫۳ تا ۰٫۵ باشد. حال پراب ها را برعکس قرار داده، یعنی پراب قرمز روی ترمینال مثبت و پراب مشکی به ترتیب روی ترمینال های مذکور، در این حالت مولتی متر می بایست مقداری متغیرِ افزایشی که در انتها صفر می شود را نشان دهد.

حال پس از انجام تست اولیه، پراب قرمز را روی ترمینال منفی و پراب مشکی را به ترتیب روی ترمینال های W و V ،U قرار دهید. این سه مقدار باید برابر با هم و به طور تقریبی برابر با ۰٫۳ تا ۰٫۵ باشد. حال پراب ها را برعکس قرار داده، یعنی پراب مشکی روی ترمینال منفی و پراب قرمز به ترتیب روی ترمینال های مذکور، در این حالت مولتی متر می بایست مقداری متغیرِ افزایشی که در انتها صفر می شود را نشان دهد.
در غیر این صورت پک IGBT یا خروجی های موتور دچار مشکل شده است.


درباره ی نویسنده سایت

یک پاسخ ارسال نمایید

ساخت پی سی بی - PCB

پی سی بی به معنای برد مدار چاپی هست که این برد دارای خطوط و پدهایی هست که نقطه های مختلف رو به هم وصل می کند. مسیرها واثرهایی وجود دارد که نقاط مختلف الکتریکی رو به هم وصل می کند PCB اجازه می دهد تا سیگنال هاو برق بین قطعات مختلف روی برد جریان پیدا کند

آموزش را با رابط GPIO شروع می‌کنیم. در این آموزش تصمیم داریم از میکروکنترلر STM32 F 103C8T6 استفاده کنیم. از آنجا که سری‌های Cortex-M0 , Cortex-M3 مشابه هستند آنها را به صورت جداگانه بررسی نمی‌کنیم.

دورسنج - تاکومتر - تولید دورسنج دقت بالا - rpm

در ماشین آلات و دستگاه ها، اندازه گیری سرعت چرخش شفت یا موتور بسیار مهم است تا از
آسیب به سیستم ها جلوگیری شده و بهره وری در آنها بالا رود.
به همین منظور باید بدانیم ابزار سنجش سرعت موتور یا تاکومتر چیست؟

آرل - اسپندل - cnc - کنترلر مچ تری - mach3

اسپیندل موتورها در صنعت براده بردی نقش مهمی بر عهده دارند . طراحی این موتورها بگونه ای صورت گرفته که بتوانند با سرعت بسیار بالا و یا با قدرت بسیار بالا متناسب با نیاز کار کنند . برای رسیدن به سرعت مثلا ۵۵ هزار دور در دقیقه نیازمند تغییر ساختار در استاتور و روتور و سیستم خنک کاری و بلبرینگها و … هستیم . صنعت اسپیندل موتورها این مهم را فراهم آورده اند .

فروش - قیمت - اینورتر - دلتا - نیشابور - خراسان رضوی - فروشگاه - اینترنتی چترا - لیست - دلتا

اینورترها دارای قدمت زیادی هستند و ضمن اینکه اینورترهای مدرن امروزی بی‌نهایت قدرتمند هستند،
محیط‌ هایی که این اسب‌ های کاری در آن قرار می‌گیرند بدین معنی است که این واحدها درنهایت خراب می‌شوند و با پیشرفت تکنولوژی منسوخ خواهند شد.

ESP8266 - RGB - کنترل LED - وای فا

در این پروژه قصد داریم با استفاده از سیستم وای فای گوشی های اندروید، ماژول ESP8266 و میکروکنترلر مگا۸ ، RGB LED را کنترل کنیم و بوسیله آن تمامی رنگ های موجود در نرم افزار اندروید را بر روی RGB LED شکل دهیم.

کولر - گازی - اینورتر - چترا - ارزان -

برای فهم اختلاف و تفاوت کولر گازی اینورتر و کولر گازی معمولی، ابتدا باید نحوه کارکرد این دو نوع کولر گازی را بررسی کنیم.
در مقایسه تفاوت کولر گازی اینورتر و کولر گازی معمولی باید توجه داشت که این دو کولر گازی در سیکل حرکتی گاز مبرد و قطعات مکانیکی کاملا شبیه هم می باشند و تنها در مدار الکتریکی و برد های الکترونیکی با هم تفاوت دارند.

به طور کلی می‌توان گفت داکت اسپلیت همان کولر گازی است با این تفاوت که در کولر گازی یونیت داخلی به صورت دیواری یا سقفی، روکار انجام می‌شود ولی یونیت داخلی یا هواساز داکت اسپلیت به صورت توکار و درون سقف کاذب نصب می‌شود و سپس با کانال کشی به اتاق‌ها یا قسمت‌‌های مختلف یک ساختمان متصل شده و هوای تازه را بعد از فیلتر کردن و تنظیم دما در آن‌ها توزیع می‌کند

CNC - چترا - خرید

به ماشین کاری ‍CNC علاقه مند شده اید، اما نمی دانید از کجا باید شروع کرد؟ برای پرهیز از سردرگمی و جهت گیری درست، ابتدا لازم است شش مرحله اولیه زیر را به درستی طی کنید. مطالعه این مطلب به شما کمک می کند با اطلاعات کافی برای تصمیم گیری و آغاز مراحل بعدی کار اقدام نمایید.

  • 1
  • 2